Internet jako pomoc w poszukiwaniu pracy

Przygotowujemy CV oraz list motywacyjny, następnie wysyłamy dokumenty aplikacyjne do pracodawcy… i czekamy. Nie bądźmy zdziwieni, gdy odpowiedź nie nadchodzi. Obecnie trzeba bowiem wykazać się dużo większą aktywnością, by zdobyć pracę.

W procesie poszukiwania zatrudnienie coraz większą popularnością cieszą się media społecznościowe. W erze powszechnej cyfryzacji jest to bardzo skuteczny sposób na znalezienie pracy, a także przegląd rynku i zapoznanie się z ofertami pracodawców. Firmy i agencje rekrutacyjne coraz częściej korzystają z narzędzi oferowanych przez Twiiter, Facebook czy LinkedIn. Aktywność w mediach społecznościowych powinna być jednak uzupełnieniem systematycznego przeglądania ofert w popularnych serwisach z ofertami pracy takimi jak aplikuj.pl.

Właściwe stworzenie swojego profilu w sieci

Jak wspomniano, serwisy społecznościowe mogą być doskonałym narzędziem pomocnym w zdobyciu zatrudnienia. Korzystanie z nich musi jednak być przemyślane i rozsądne. Warto pamiętać, że zamieszczane przez nas treści będzie mógł zobaczyć potencjalny pracodawca, dlatego musimy uważać, co publikujemy w sieci. Warto rozważyć zastosowanie ograniczeń w zakresie osób mogących oglądać nasz profil na przykład na Facebooku czy w LinkedIn lub poinformować znajomych, by nie oznaczali nas na zdjęciach. Jeśli nie jesteśmy pewni, czy nasz profil jest odpowiednio prowadzony, warto zapoznać się ze wskazówkami zamieszczanymi w licznych serwisach dedykowanych pracy.

Internet jako baza wiedzy

Najczęściej wykorzystujemy Internet do przeszukiwania serwisów zawierających oferty pracy. Narzędzie to zawiera najwięcej ogłoszeń. Ponadto w większości serwisów poświęconych pracy istnieje możliwość wybrania ofert pod kątem konkretnego stanowiska, branży czy miejsca wykonywania pracy. Dzięki rejestracji w popularnych portalach możemy otrzymywać oferty pracy bezpośrednio na swoją skrzynkę email, co pozwala oszczędzić czas i przeznaczyć go na inną aktywność. Nie jest tajemnicą, że zasoby stron internetowych to potężna baza wiedzy. Na temat sytuacji na rynku pracy, pracodawców, zasad rekrutacji czy tworzenia dokumentów aplikacyjnych.  Na przykład, na co zwracać uwagę szukając pracy w Internecie? – więcej na ten temat dowiesz się z polecanego artykułu zamieszczonego w serwisie „TVregionalna24.pl”.

Pomoc przy tworzeniu CV

Dokumenty aplikacyjne są podstawowym źródłem informacji o kandydacie na pracownika. Dlatego tak ważne jest, by odpowiednio je przygotować. CV to nie tylko zbiór faktów o naszym doświadczeniu zawodowym. Oprócz kwalifikacji powinno uwzględniać nasze umiejętności oraz predyspozycje zawodowe. Pamiętajmy, że także jego strona wizualna ma znaczenie. Życiorys powinien być czytelny oraz przejrzysty. Drugim dokumentem będącym uzupełnieniem pierwszego, jest list motywacyjny. Powinien zostać napisany tak, by przekonać pracodawcę, że jest się najlepszym kandydatem na pracownika. Nie zawsze mamy pewność, czy nasz CV i list motywacyjny są odpowiednie. Tu z pomocą znowu przyjdzie Internet. Wiele stron zawiera nie tylko porady, jak poprawnie stworzyć dokumenty aplikacyjne, ale także niezwykle pomocne kreatory online.

W wielu serwisach branżowych publikowane są artykuły pisane bezpośrednio przez ekspertów lub potencjalnych pracodawców. W trakcie poszukiwań, warto zająć się czytaniem, udostępnianiem ciekawych publikacji, interesującą dyskusją i komentarzami własnymi. W polecanym artykule możesz dowiedzieć się więcej na temat „zawodów podwyższonego ryzyka”.

Dobrze wiedzieć, że odpowiednio wykorzystywany, Internet oferuje ogromną pomoc w poszukiwaniu pracy. Potwierdza to fakt, że jest najpopularniejszym i najczęściej wykorzystywanym narzędziem przez osoby bezrobotne. Pamiętajmy jednak, żeby nie rezygnować z tego, co oferują urzędy pracy, agencje pracy, codzienna prasa czy lokalne rozgłośnie radiowe. Im więcej źródeł wiedzy o pracy, tym szanse na znalezienie jej większe.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here