Reklama – definicja

Gdyby ktoś zapytał nas czym jest reklama, to każdy z nas na swój sposób potrafiłby to pojęcie bez problemu wytłumaczyć. Zastanówmy się jednak nad tym, czy nasza definicja byłaby raczej amatorska czy w pełni profesjonalna. Wszyscy chyba znamy odpowiedź na to pytanie, więc nie zaszkodzi nam poznać czym od strony fachowej tak naprawdę jest reklama. Otóż, według różnorodnych źródeł naukowych, jest to krótki komunikat połączony z przesłaniem perswazyjnym mającym na celu nakłonić konsumentów do nabycia danych produktów lub skorzystania z poszczególnych usług. Reklama to jednak nie tylko kwestia zakupów i nakłaniania klientów do robienia ich w tej, a nie żadnej innej sieci sklepów. Taka krótka informacja perswazyjna ma też na celu nakłonienie nas do popierania wszelakiej maści idei i spraw. Przykładem tego może być nakłanianie do nie prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. Jest to jakaś idea, słuszna sprawa oczywiście, która jest bardzo często reklamowana nie tylko w telewizji, radio czy w Internecie, ale także na plakatach. Być może to właśnie dzięki temu coraz mniej ludzi wsiada za kierownicę po spożyciu alkoholu, bo pamiętają dosadne plakaty mówiące o tym, że nie wolno tego robić.

adpublica.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here