Podczas gdy karmisz piersią wcale, nie powinnaś się głodzić. Nie musisz przygotowywać chudego schabu czy warzyw na parze z dodatkiem herbat mlekopędnych. Żadna dieta nie powinna Cię ograniczać. Pamiętaj jednak, by w czasie karmienia piersią unikać monotonnej diety. Nie jest to równoznaczne z jedzeniem wszystkiego, co jest pod ręką. Wystarczy, że z codziennego żywienia wykluczysz kilka produktów spożywczych. Czego nie jeść karmiąc piersią? Ten artykuł zaspokoi Twoją ciekawość.

Alkohol zabroniony
Jest jedynym produktem, który w pełni jest zakazany w czasie okresu karmienia piersią. Dlaczego? Zawartość alkoholu z wypitej lampki wina przenika do Twojego mleka. To z kolei po czasie może wywołać u Twojego dziecka nawet głód alkoholowy. Oprócz tego maluch może być senny, mieć wymioty, nadmiernie się pocić, a jego wzrost może ulec zaburzeniu. Każda ilość spożytego alkoholu może zaszkodzić. Jeśli słyszałaś o wspomaganiu laktacji przy pomocy piwa, nie wierz w to. O ile rzeczywiście po piwie może wystąpić wypływ mleka z piersi, to nie dzieje się to ze względu na nadzwyczajne właściwości piwa. Pijąc piwo w towarzystwie, zaczynasz się rozluźniać. To z kolei sprawia, że mleko zaczyna uchodzić z piersi. Efekt ten można również wywołać, słuchając ulubionej muzyki. Chroń swoje dziecko przed alkoholem, szczególnie w tak ważnym etapie życia.

Pij mniej kawy
Zawartość kofeiny możemy dostrzec w napojach takich jak herbata, kawa czy cola. Jeżeli karmisz piersią, postaraj się uniknąć ich spożywania. Po spożyciu kofeiny np. w postaci kawy wypłukujemy z naszego organizmu witaminę C, pochodne witaminy B, potas, cynk oraz wapń. Dodatkowo pobudzamy nasz organizm, podnosząc przy tym ciśnienie krwi. Jeśli więc wypiłaś przed chwilą kawę i zamierzasz nakarmić dziecko, podzielisz się z nim od 1 do 10% spożytej kofeiny. Jest to bardzo duża dawka jak na małe dziecko. Pamiętaj, że jego waga stanowi zaledwie 6% Twojej wagi. Gdy codziennym nawykiem jest picie kawy, wypij jedną dziennie z dodatkiem mleka. Tyle musi wystarczyć Ci na cały dzień. W przypadku herbaty jest trochę lepiej. Możesz ją pić, lecz musi być słaba. Dodatkowo pamiętaj, by nie pić produktów kofeinowych w czasie jedzenia. Dostarczamy wtedy do organizmu żelazo i wapń, a kofeina pogarsza wchłanianie tych elementów. Najlepiej będzie, jeśli zastąpisz kawę wodą mineralną czy owocową herbatą.

Jedz mniej słodyczy
W przypadku słodyczy nie musisz od razu wyrzucać wszystkich do śmieci. Zaspokój swój apetyt, jedząc po prostu ich mniejsze ilości, najlepiej raz bądź dwa razy na tydzień. Jeśli podjadasz słodycze kilka razy na dzień, tracisz ochotę na inne wartościowe pożywienie takie jak warzywa. Jaki jest tego efekt? Dziecko dostaje zbyt małą porcję minerałów i witamin.

Fast foody, chipsy, margaryna
Tzw. izomery trans są najgorszymi z tłuszczów. Ich produkcja polega na utwardzaniu roślinnych olejów. Największą zawartość tego rodzaju tłuszczu mają chipsy, margaryna, fast foody, pieczywo cukiernicze czy paluszki. Jedząc tego typu produkty, po pierwsze tyjesz, po drugie zwiększa się ryzyko wystąpienia u Ciebie miażdżycy oraz cukrzycy, a po trzecie i najważniejsze — nadmiar tego tłuszczu wpływa niekorzystnie na mózg dziecka. Spożyta zawartość tłuszczy omega-3 niestety przedostaje się do pokarmu.

Zawartość konserwantów w produktach
Po udaniu się do sklepu czytaj dogłębnie skład wybieranych produktów. Kiełbasy, pasztety, wędliny czy napoje zawierają masę szkodliwej chemii. Przede wszystkim zwracaj uwagę, czy w produkcie są konserwanty, barwniki oraz inne dodatki sztuczne. Warto unikać produktów, które zawierają w sobie kwas fosforanowy, glutaminian sodu czy benzoesan sodu. Spożywając jedzenie, w którym zawarte są te składniki, przede wszystkim pogarsza się wchłanianie żelaza i wapnia do organizmu. Dodatkowo składniki te zwiększają ryzyko wystąpienia reakcji alergicznych.

Alergia u dziecka
W przypadku, gdy lekarz zdiagnozował wystąpienie alergii u dziecka, nie powinnaś rezygnować z karmienia piersią. Wystarczy, że będziesz unikać produktów, które mogą wywołać alergie. Najczęściej jest to krowie mleko i nabiał. Często są to też jajka, cytrusy, orzechy, ryby, a nawet czekolada. Porady może udzielić lekarz. Powie Ci, czym możesz zastąpić poszczególne produkty. Jeśli dziecko nie ma alergii, nie musisz stosować żadnej diety. Tradycyjnie jedz nabiał, ryby owoce i pij mleko. Najważniejszy jest umiar. Jeśli masz zamiar wycofać jakąś potrawę z codziennego żywienia, w pierwszej kolejności postaraj się wyszukać innego powodu niezadowolenia Twojego malucha.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here