Badania przekazów reklamowych tj. programy radiowe, filmy telewizyjne, plakaty i ogłoszenia prowadzone na etapie ich przygotowania mają za zadanie wyeliminowanie tych czynników, które mogą przyczynić się do niewłaściwego odbioru przekazu reklamowego przez ich adresatów. Składowymi przekazu reklamowego są treść słowna, dźwiękowa, graficzna, i forma, która odpowiada nośnikowi użytemu w oddziaływaniu reklamowym. Prawidłowo opracowany przekaz reklamowy powinien być tak skonstruowany, żeby oddziałując na adresata reklamy pozostał zauważony, zainteresował produktem , ukształtował preferencję danego towaru lub usługi, spowodował zamiar zakupu i sam zakup. Nie każda reklama jest w stanie osiągnąć taki skutek. Duży wpływ ma oddziaływanie reklamy konkurencji, nasycenie rynku, ograniczony zakres percepcji ze względu na dużą ilość przekazów reklamowych kierowanych do wąskiego grona audytorium, błędy popełniane w trakcie projektowania i opracowania samego projektu reklamowego, błędów w treści reklamy, jak i jej formy.

marpnet.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here