Pozycjonowanie w google maps

Blogowanie to niezwykle modny temat. Upowszechnienie się Internetu oraz urządzeń mobilnych sprawiło, że zapotrzebowanie na rozmaite treści stale rośnie i wiele osób próbuje wykorzystać ten trend i wyrobić sobie markę w jednej z niezliczonej ilości nisz. Blog można prowadzić z różnych pobudek. Dla jednych będzie on sposobem zabicia wolnego czasu. Prowadzi się go w tym przypadku głównie dla własnej satysfakcji i nie liczy się na to, że przyniesie on jakiś konkretny dochód.

Wiele osób jednak zaczyna tworzyć bloga, aby z czasem móc zrezygnować ze znienawidzonej pracy na etacie i uruchomić własny biznes, którego centrum będzie mieściło się w domowym zaciszu. Jest to niezwykle atrakcyjna perspektywa, gdyż i oznacza ona pracę wygodną i umożliwia zarabianie sporo sum bez ruszania się z własnej kanapy. Wystarczy tylko rozeznanie w aktualnych trendach i znalezienie swojej niszy.

Co do wyboru tematyki bloga, istnieją dwie zasadnicze strategie, mające przynieść sukces. Pierwszą jest wybór tematyki, która znajduje się aktualnie na topie. Wystarczy rozeznać się w tym, co jest aktualnie najbardziej modne i czego ludzie tak naprawdę szukają w Internecie. To jednak nie oznacza. Druga taktyka zakłada wręcz coś zupełnie odwrotnego. Trzeba znaleźć temat, który jest mało obecny lub wręcz zupełnie nieobecny w otchłani polskiego Internetu i zaprezentować go w ciekawy sposób. Obie strategie mają olbrzymie szanse powodzenia.

W badaniu tego, co jest aktualnie na topie, pomoże przede wszystkim śledzenie rozmaitych portali społecznościowych. Można także skorzystać z darmowych narzędzi do marketingu internetowego, które umożliwiają sprawdzenie, co ludzie wpisują w wyszukiwarkę. Narzędzia takie pokażą zainteresowanemu treści zapytań wpisywanych w wyszukiwarkę internetową oraz zaprezentują często dość szczegółowe rankingi i inne dane dotyczące tych zapytań. Narzędzi tych można użyć nie tylko przy planowaniu ogólnej tematyki bloga, ale także do późniejszego planowania wpisów.

Jeżeli blog ma zarabiać, powinno zadbać się o jego pozycjonowanie. Pozycjonowanie stron w Internecie sprawia, że dana strona zajmuje wyższe miejsce w rankingach w wyszukiwarkach i łatwiej na nią trafić, co przekłada się na zwiększony ruch. Aby blog awansował, musi oferować wysokiej jakości treści, a także być odpowiednio zoptymalizowany pod SEO (Search Engine Optimization). Optymalizacja pod SEO kieruje na bloga naturalny ruch z wyszukiwarki i jest jednym z fragmentów układanki składającym się na pozycjonowanie. Działania SEO powinny być wspomagane innymi sposobami pozycjonowania.

Kiedy blog zacznie być popularny, można na nim promować różne produkty czy umieszczać na nim linki afiliacyjne. Z czasem można też tworzyć własne produkty, które fani będą z chęcią kupować. Mogą być to ebooki, kursy, różnego rodzaju przedmioty. Blog może stać się tez świetną formą promocji swojego nowego powstałego sklepu internetowego. Jeżeli prowadzi się przykładowo bloga o wytwarzaniu biżuterii, prezentując na nim swoje najlepsze prace, można stworzyć później sklep internetowy, a mając bazę wiernych fanów, którzy będą  śledzić kolejne wpisy, ma się zapewniony spory ruch także i w sklepie, nawet jeżeli ten dopiero co powstał.

www.wypozycjonujsklep.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here